ברקת הצהיר: "אקבל את פסיקת הבג"ץ"; בליכוד הגיבו

איתי גדסי No Comments on ברקת הצהיר: "אקבל את פסיקת הבג"ץ"; בליכוד הגיבו

שר הכלכלה, ניר ברקת מגיב לשר לוין: "במקרה בו בג״צ יפסול לצערי את התיקונים במסגרת הרפורמה – אכבד את החלטת בית המשפט כלשונה. לא אתן קולי ואת ידי לכאוס". בליכוד הגיבו: "לבג"ץ אין סמכות"

ניר ברקת צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הכלכלה, ניר ברקת מהליכוד מגיב לדבריו של חברו לסיעה, שר המשפטים יריב לוין שאמר כי אם בג"ץ יפסול את הרפורמה המשפטית, הממשלה לא תכבד את הפסיקה. ברקת הצהיר הבוקר (שלישי) כי במקרה שכזה בכוונתו לקבל את פסיקת בית המשפט.

"התיקונים במערכת המשפט בישראל הם כורח המציאות", מסר ברקת, "בראשם גיוון השופטים ומתן ביטוי לפסיפס האנושי שמרכיב את החברה בישראל. אני תומך מלא בתיקונים הנדרשים במערכת המשפט ואין מקום להתערבות של בג״ץ או לפסילת חקיקה של הכנסת בנושא הזה, יחד עם זאת: אני לא תומך בשום דרך ואופן בהליכה עיוורת למשבר חוקתי בישראל. האינטרס של מדינת ישראל אצלי הוא מעל לכל, כך חונכתי, כחייל, כקצין וכאזרח".

הוא הצהיר: "במקרה בו בג״צ יפסול לצערי את התיקונים במסגרת הרפורמה – אכבד את החלטת בית המשפט כלשונה. לא אתן קולי ואת ידי לכאוס בו אזרחי ישראל יאבדו את האמון במערכות השלטון והמשפט בו זמנית".

עוד אמר השר: "אני מאמין שנמצא את הדרך בהסכמה רחבה לגוון את הרכב השופטים לטובת אזרחי ישראל. כמי שנלחם למען מדינת ישראל ואיבד מפקדים וחיילים בקרבות למען עצמאותה של ישראל אני אומר לכם בהתחייבות: אעצור בגופי מלחמת אחים והתפרקות מוסדות המדינה".

בליכוד הגיבו לברקת: "הדיון האבסורדי על משבר חוקתי רק ממחיש עד כמה דרושה הרפורמה המשפטית כדי להחזיר את האיזון הראוי בין הרשויות.

"לבג״צ אין שום סמכות או עילה להתערב בתיקון לחוק יסוד שקובע כיצד ימונו השופטים, בדיוק כפי שלא התערב בעבר כשהחוק תוקן לפני למעלה מעשור.

"העיקרון שלבג״צ אין סמכות לפסול חוקי יסוד מופיע בכל המתווים, לרבות מתווה הנשיא, והוא יעוגן ברפורמה המשפטית. לכן אין שום מקום למשבר חוקתי".

אמש (שני) הצהיר שר המשפטים לוין בראיון לערוץ 14, כי "אם בג"ץ יפסול את חוק הוועדה לבחירת שופטים – לא תהיה לזה הצדקה וזו תהיה חציית כל קו אדום, אנחנו לא נקבל את זה".

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד הגיב לכך ואמר בראיון לגל"צ, כי "אם שר המשפטים אומר שלא צריך לציית לצו בית המשפט – לא נציית גם לממשלה. אם הם יעבירו את המתווה לוועדה נעתור לבג"ץ".



0 תגובות